V 39 Tjohoo =)

2010-07-15 @ 22:44:53

I dag har hon verkligen visat att hon lever, älskar de dagar hon e så pigg =) Nuförtiden e de inte lika mycket juh. men i dag så.
I dag en ny vecka helt otroligt. Varje kväll innan jag somnar tänker ja, Nu i natt kanske jag blir mamma. E så rädd för smärtan jag ska möta men e så fruktansvärt förväntansfull av dottern som snart ska ligga i min famn.. Åh så spännande de ska bli. Henrik tycker hon ska komma nu han e så söt, pratar mycket om henne o förlossningen så han vet vad han ska göra o hur jag vill hade. Älskar den mannen så himla mycket!

Magbild V39 (38+0)




Min graviditet så här långt V39! (38+0)...
 
 
Halsbränna: Ja sista månaden ofta när jag ätit för mycket..
Ryggbesvär: Ett tag trodde jag ja hade muskelinflammation så absolut!
En kudde bakom ryggen ett måste när jag sitter
Bäckenbesvär:Fick foglossning redan i vecka 10!blev sjukskriven i v26
Muskel och vadkramp: ja nu mot slutet, på morgonen när jag går upp.
Åderbrock: Nopp
Hemorojder:Nej tack o lov
Hård mage/förstoppning: Ja i början av graviditeten
Gasig mage: hehe jämt o ständigt
Nästäppa: nej
Urinvägsinfektion:inte hitills
Känsligt tandkött: nej
Bättre hy och hår: bättre hår nu mot slutet
Illamående: endast i vecka 7 till 12. Bara enstaka gånger efter det.
Ömma bröst: ja
Viktökning: 18 kg Ca
Trötthet: o ja, fast jag har alltid vatt en tröttis =)
Upp och ner i humöret: ja! Henrik tycker nog de men många bekanta säger även
att jag bivit mycket lugnare o harmonisk.
Strimmor på magen:nej
Putande navel:ja
svullnader: ja fötterna o händerna nu när de e så varmt
Yrsel: nej
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar:oja!
Blodbrist/ järnbrist: nej
Sammandragningar: massvis sen v 33 cirkus
Sömnproblem: ja! Nu pga värmen o innan pga killningar i fötter o ben (Rls)
Blödningar:nej inga.
Ökade flytningar:haft lika mycket hela graviditetn
Nytt konstigt matbehov: haha jag äter ju mer än vanligt! Äter allt men e extra glad i Isglass
o Äpplen =)

Denna lista är kopierad av bloggen http://www.bekkas.bloggplatsen.se

Dagen har spenderats i Uggleboda hos Johanna o Nova med Alfred o Sanna. Frukost bad bad bad mellanmål bad bad bad haha dessa tokungar älskar att bada! Lilla 9 åriga Sanna hoppar från tvåan i Bjärlången i Bjärnum haha de skulle jag  aldrig våga! I mon blir det havet med johanna Patrik o Nova o även Helena o hennes barn Josefin o Alfred. Alltså Sannas alla kusiner..





Hopp i säng =)


Kommentarer

Postat av: Jossi

de kommer gå jätte bra när dagen är här och du ska föda din dotter, du kommer hitta en styrka du aldrig trott du hade.Tänker på dej, hör gärna av dej när hon har tittat ut =) Kramiz

2010-07-15 @ 22:57:09
URL: http://josssiii.blogg.se/

Postat av: Johanna

Tänk ja, inatt, imorgon om en timme eller två. Man kan aldrig veta och det är så spännande! Tänker på dig var dag! Kram kram

2010-07-16 @ 22:42:03
URL: http://seluna.blogg.se/

Postat av: TiNiS

Wii va stor o fin magen e nu :D

spännande att det är så nära :D

2010-07-17 @ 15:20:11
URL: http://tinisandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback